Lediga jobb

Hem / Lediga jobb
Lediga jobb

Energiteknik AB

    

Platschef Energiteknik

     
Vi söker en Platschef   Om Energiteknik Ett företag med lång erfarenhet av fastigheter och ett brett kompetensområde inom teknisk och administrativ förvaltning av hyresfastigheter och bostadsrätter. Även rådgivning och utförande av energisparåtgärder och förebyggande fastighetsunderhåll.

Teknisk förvaltning av ca 100 fastigheter om ca 286 000 m² som tex. skolor, dagis, fritidsanläggningar och sociala fastigheter.

Totalförvaltning av ca 1500 lägenheter och olika slags lokaler till privata ägare eller bostadsrättsföreningar.
  Rollen som Platschef Energiteknik har en tydlig målbild att växa och ta nya marknadsandelar, att bli bättre, större och starkare. Vi bygger vår framgång på glädje, hårt arbete och en stor dos ödmjukhet. Vi söker en platschef som kommer vara ansvarig för vår verksamhet i Helsingborg. Vi verkar inom teknisk och ekonomisk förvaltning som tillsammans gör att vi är en komplett fastighetsförvaltare. Till din hjälp som platschef har du ett kompetent team. Som platschef är du huvudansvarig för att hela kedjan, från planering och budgetering till att leveransen med kvalité och lönsamhet i fokus fungerar. Vi söker dig som har erfarenhet av rollen som platschef/regionchef inom drift av fastigheter eller som platschef/arbetschef inom byggbolag och som person är självgående och lösningsfokuserad med ett stort tekniskt intresse. Du har god kommunikativ förmåga och är mån om att skapa goda relationer och samarbeten såväl internt som externt.

Ditt ansvar Ansvara för produktionen inom verksamhetsområdet
Utveckla verksamheten inom verksamhetsområdet
Handha personalansvar för tjänstemän och produktionspersonal inom verksamhetsområdet
Utveckla, stimulera och motivera medarbetare
Budgetering och resultatuppföljning samt kommunikation av detsamma till ledning och medarbetare
Säkerställa en god lönsamhet och ekonomi i uppdraget.
Säkerställa och kvalitetssäkra att arbetsprocesser och arbetsmiljöarbete efterlevs
Ansvarar för upprättande av inköpsavtal, leverantörsavtal och leverantörsbedömningar
Handha kundkontakt och utföra kundvård
Du rapporterar till styrelsen.

  Din bakgrund

Du kommer ha personalansvar för ca 30 personer och hantera såväl utvecklingssamtal som lönesamtal och erfarenhet från fastighetsförvaltning är en merit. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Som person är du engagerad, handlingskraftig, trivs med att samarbeta och driva utveckling. Du är självgående och van vid att hantera många olika uppdrag. Personalen är det viktigaste vi har på Energiteknik och för att lyckas i rollen som platschef bör du ha erfarenhet av att framgångsrikt leda personal.

Kunskap och personliga egenskaper För att lyckas och trivas i denna roll behöver du vara en stark ledare med förmåga att driva förändringsarbete. Du är öppen, lyhörd och trivs med att utveckla såväl människor som verksamheten. Du har en god organisatorisk och planerande förmåga och är duktig på att prioritera i ditt arbete. Då rollen är starkt kundfokuserad ser vi att du är serviceminded, utåtriktad och relationsskapande.
Vidare är du trygg, lösningsorienterad och kan på ett lyhört och tillmötesgående sätt kommunicera med både kunder och kollegor.
Du är flexibel, engagerad, noggrann och har god samarbetsförmåga.
Du trivs när tempot är högt och kan prestera resultat tillsammans med andra.
Tjänsten kräver en god administrativ struktur i det dagliga arbetet.
Du har god datakunskap och är öppen för att jobba i olika system.
Vi söker dig som är en problemlösare med god förmåga att leverera bra service även under högt tempo.
Vi ser gärna att du har en fastighetsteknisk bakgrund eller erfarenhet från byggbranschen och/eller liknande bransch. B -körkort är ett krav.

Tillträde Snarast Placeringsort Helsingborg   Vid frågor om tjänsten kontakta Thomas Stenberg 0708 – 90 00 00 Din ansökan skickar du till rekrytering@managementpartners.se            
Platschef Energiteknik

Fastighetsingenjör/Arbetsledare

Vi söker en Fastighetstingenjör / Arbetsledare   Om Energiteknik Ett företag med lång erfarenhet av fastigheter och ett brett kompetensområde inom teknisk och administrativ förvaltning av hyresfastigheter och bostadsrätter. Även rådgivning och utförande av energisparåtgärder och förebyggande fastighetsunderhåll.

Teknisk förvaltning av ca 100 fastigheter om ca 286 000 m² som tex. skolor, dagis, fritidsanläggningar och sociala fastigheter.

Totalförvaltning av ca 1500 lägenheter och olika slags lokaler till privata ägare eller bostadsrättsföreningar.
  Rollen som Fastighetsingenjör Vi söker dig som har erfarenhet av arbetsledarrollen inom teknisk drift av fastigheter. Arbetsledarens viktigaste uppgift är att leda och fördela arbetet i den egna arbetsgruppen men att också vara tekniker själv. I rollen ingår att hantera nya uppdrag och att ibland vara kontaktperson mot våra kunder.
För att vara framgångsrik i den här rollen bör du ha djup kunskap och förståelse för hur tekniska system fungerar, hela vägen från komponent i fastighet till våra överordnade system. Du arbetar troligen idag som tekniker och är van att hantera tekniska frågor kopplade till systemutveckling och/eller drift och underhåll av dessa.
Du är aktiv ute på fältet och stöttar dina kollegor i deras dagliga arbete. Vi jobbar med kommersiella fastigheter, kontor, butiker, handelsplatser och logistikfastigheter i framför allt Helsingborg men även i andra orter. Som person är du självgående och lösningsfokuserad med ett stort tekniskt intresse. Du har god kommunikativ förmåga och är mån om att skapa goda relationer och samarbeten såväl internt som externt. För den här rollen krävs det att du är bra på att strukturera, driva och prioritera ditt arbete. Tycker du dessutom att det är stimulerande att ta eget ansvar och vill vara med och påverka i en föränderlig miljö med korta beslutsvägar? Då kan det här vara rätt jobb för dig.   Ditt ansvar Driftsansvar, förebyggande tillsyn och skötsel av fastigheter, felavhjälpande arbete inom fastigheter och installationer, brand, säkerhet, optimering och injustering av fastighetssystem etc. Kund och hyresgästkontakter, deltagande i möten, rapportering. Arbetsledning av tekniker, du ska även själv kunna instruera tekniker och ersätta dem vid behov.   Du rapporterar till platschefen.

Din bakgrund

Vi vill att du har en bakgrund som fastighetstekniker, driftledare eller liknande. Du får gärna även ha erfarenhet av personalansvar, arbetsledning eller liknande från fastighetsbranschen. Vi jobbar med ständig utveckling av vår personal och erbjuder kompetenshöjning när du behöver.
  Kunskap och personliga egenskaper

Vi ser gärna att du har en fastighetsteknisk bakgrund eller erfarenhet från byggbranschen eller liknande bransch. Du ska ha god vana av att leda och planera arbete och ha ett strukturerat arbetssätt.
Du är flexibel, engagerad, noggrann och har god samarbetsförmåga.
Du trivs när tempot är högt och kan prestera resultat tillsammans med andra.
Tjänsten kräver en god administrativ struktur i det dagliga arbetet.
Du har god datakunskap och är öppen för att jobba i olika arbetsordersystem och system för styrning och övervakning av fastigheter.
Vi söker dig som är en problemlösare med god förmåga att leverera bra service även under högt tempo.
Du behöver trivas med att arbeta självständigt men förväntas även bidra in i en större grupp där du leder personal i de tilldelade uppdragen så som tillsyn och skötsel av våra kunders fastigheter.
B -körkort är ett krav. Kunskap inom bygg, el, brand, VVS, ventilation, samt styrning och övervakning av fastighetssystem är meriterande.
Tillträde
Snarast Placeringsort Helsingborg   Vid frågor om tjänsten kontakta Thomas Stenberg 0708 – 90 00 00 Din ansökan skickar du till rekrytering@managementpartners.se